Desi multe persoane se feresc de grasimi, acestea sunt esentiale pentru buna functionare a organismului.  Creierul uman este compus din grasimi intr-o proportie de 60 %, iar acest lucru determina nevoia de grasimi pe toata durata vietii. Insa, alimentele care contin grasimi trebuie alese cu grija, intrucat grasimile saturate in exces  (peste 10 % din aportul caloric zilnic) dauneaza creierului si starii memoriei.

Este important sa introducem in alimentatie alimente care contin grasimi sanatoase, pentru asimilarea vitaminelor liposolubile – A, D, E, K – din alimente, pentru necesarul de acizi grasi esentiali – Omega 3 si 6, implicati in reglarea tensiunii arteriale, contractia musculara si consolidarea sistemului imunitar, dar si pentru a mentine nivelul trigliceridelor (grasimile din sange) la un nivel optim.

Iata 5 alimente bogate in grasimi sanatoase, benefice pentru sanatatea organismului si pentru o stare de bine:

1. Avocado.  Abunda in grasimi sanatoase si ajuta tinerea sub control a colesterolului. Contine foarte putine grasimi saturate si este bogat in fibre, care regleaza digestia. Se poate consuma sub forma de pasta – renumitul sos Guacamole –  cu ceapa, sare si ardei iute, dupa gust, si stropit cu suc de lamaie sau bucatele, intr-o salata delicioasa.

 

olives (1)2.   Maslinele.  Au in componenta lor acid oleic, un tip de grasime care stopeaza depunerea grasimilor. Mai mult, confera satietate de lunga durata, fiind un aliment foarte potrivit pentru gustarea de seara sau cina.

 

 3.   Tonul.  Este un peste gras plin de Omega 3 si 6, acizi grasi importanti pentru functionarea corecta a creierului. Iar Omega 3 determina corpul sa transforme carbohidratii in glicogen si nu in depozite de grasime. Tonul poate fi insotit la masa de masline, porumb si ceapa intr-o salata racoritoare.

 

MW-AU956_smnuts_20121002175526_MG4. Nucile. Ne referim aici la alune, migdale, fistic, nuci Pecan, de Macadamia, alimente grase, care ajuta la arderea grasimilor. Sunt o sursa importanta de fibre si proteine, controland apetitul si conferind intr-un timp scurt senzatia de satietate. Se recomanda a fi consumate crude sau coapte, pentru a beneficia din plin de toti nutrientii pe care acestea le contin.  Se pot consuma pe post de gustare alaturi de fructe sau in salate.

 

5. Ouale. Inclusiv galbenusul, care este cea mai sanatoasa parte a oului si care contine vitamine, minerale si antioxidanti (luteina). Galbenusul contine calciu, fier, fosfor, zinc, vitamina B6 si B12, vitaminele A, D, E si K si acizi grasi. Ouale pot fi savurate in salate pline de legume, in sandwich-uri sau sub forma de omleta.